שתיית אלכוהול – כן או לא?

 

הנה עדות נוספת לכך שצריכה מתונה מאוד של אלכוהול היא הדרך הנכונה. היזהרו מצריכה גבוהה יומיומית וגם צריכה גבוהה בסופי שבוע מזיקה לאורך זמן.

 

בכנס הבין לאומי ה- 26 למחלת האלצהיימר בטורונטו, קנדה, הציג דר' צ'ו מאוניברסיטת הונג קונג את ממצאי מחקרו האחרון. במחקר זה, נבדק המתאם (קורלציה) בין צריכת אלכוהול לתפקוד קוגניטיבי בקרב 314 תושבי דרום סין בני שמונים בממוצע.

ממצאי המחקר, התואמים מחקרים שנערכו בקרב האוכלוסייה המערבית, הראו ששתיית אלכוהול רבה מ- 400 גרם לגברים ו- 280 גרם לנשים לשבוע קשורה בדעיכה מואצת ביכולות הקוגניטיביות זאת לעומת  צריכת אלכוהול מתונה יותר או התנזרות מוחלטת. מחקרו של ד"ר צ'ו שמאשש שוב את הממצאים המערביים, הראה ששימור היכולות הקוגניטיביות היה גבוה במיוחד בקרב צרכנים "קלים ובינוניים" של אלכוהול.

כדאי לדעת שברנדי מכיל כ- 21 גרם אלכוהול לכוס, כוס יין כ- 9.6 גרם ופחית בירה- כ- 10.5 גרם.

דר' קורסזין, יושב ראש הכנס הבין לאומי למחלוקות בניורולוגיה הוסיף בראיון שנערך עימו: "אנו יודעים כבר שנים, שבחברה המערבית  מעט שתייה טובה עבורך ואילו שתייה מרובה מאוד מזיקה. אנו ממליצים שכולם ישתו כוס יין ליום, אולי שתיים. אך מעבר לשלוש – הנזקים חמורים. עכשיו הוכחו ממצאים אלו גם בקרב האוכלוסייה האסיאתית".

 

שתיית אלכוהול – מה מומלץ?

ארגוני הבריאות בחברה המערבית ממליצים על שני משקאות אלכוהוליים לגברים ליום (כוס יין / בקבוק בירה / שוט וודקה או וויסקי וכד'), ומשקה יומי בודד לנשים על מנת לקבל את מיטב ההגנה שהאלכוהול יכול להציע גם כנגד דעיכה ביכולות הקונטיביות וגם כנגד תחלואת לב. צריכה "מרוכזת" של המשקאות בסוף השבוע יכולה גם היא להזיק.