פעילות גופנית חיונית לבריאות הכללית


פעילות גופנית כוללת שלושה מרכיבים חשובים: פעילות אירובית, תרגילי כוח וגמישות.

חיוני שכל תכנית לפעילות גופנית תכלול את שלושת המרכיבים.

הגמישות שומרת לנו על טווח תנועה מלא, תקין ובריא. היא גם עוזרת במניעת פציעות. כשהיא אובדת, גופנו נעשה נוקשה יותר, קשה יותר להניף או להרים את רגלינו וידינו. אנו נשארים לכודים במסגרת תנועתית קטנה ההולכת ומצטמצמת, עד שאפילו להרים רגל למדרגה נעשית מלאכה כואבת וקשה. ואם עדיין אינכם מרגישים זאת היום… חכו חכו.

תרגילי הכוח למיניהם, ואפשר בהחלט לתרגל אותם גם במסגרת ביתית, נועדו לשמר ולשפר את כוחנו ואת מסת השריר. מסת השריר היא זו אשר שומרת על חילוף חומרים יומי גבוה – הוצאה קלורית גבוהה אשר תסייע למניעת השמנה. היא זו המעצבת את גופנו ומאפשרת לנו לשמור על רמת תפקוד גבוהה בכל המטלות הדורשות כוח. הרמת מזוודות, הזזת רהיטים, משחק עם הילדים או נכדים ועוד מגוון כל כך רחב של מטלות יומיות. השרירים המתכווצים ומעמיסים על עצמות השלד. אלו בתמורה נעשות חזקות וצפופות יותר וכך גם נמנעת אחת התופעות היותר שכיחות בחברה המערבית- אוסטיאופורוזיס, בריחת הסידן.

לפעילות האירובית מגוון תפקידים. אולי "החדש" שבהם הוא שימור מסת המוח ותפקודו! לפעילות זו ההוצאה הקלורית הגבוהה ביותר, ותפקידה למניעת מגוון המחלות הקטלניות ביותר, כסכרת והתקפי לב, כבר הוכח לא פעם. הליכה, או ריצה לצעירים, רכיבת אופניים, ריקוד, שחייה ומגוון משחקי כדור, הן דוגמאות נפלאות לפעילות מהנה זו. למרות שרצוי להתמיד בה לפחות חצי שעה ולעסוק בה 3 – 4 פעמים בשבוע, גם שתי פעילויות רצופות בנות עשר דקות תהיינה התחלה טובה למתקשים להתמיד זמן ארוך יותר.

 

הדרגתיות היא הקו המנחה אצלי. כאשר אני מתווה תוכנית לפעילות גופנית, אני דואג ששלושת המרכיבים יהיו בה ומשלב גם תזונה נכונה ואורח חיים בריא ופחות לחוץ.

צרו קשר ואשמח לייעץ לכם לגבי התוכנית המתאימה לכל אחד ואחת מכם, לשמוע על אורח החיים אותו אתם מנהלים עכשיו ואיך הייתם רוצים שחייכם יראו בעתיד.

 

שלכם,

יובל