תזונה, פעילות גופנית ועוד… לאורח חיים בריא


כיום, מוסכם על דעת כל ארגוני הבריאות הגדולים והחשובים בחברה המערבית, שלחיים ארוכים ובריאים צריך יותר ממזל וביטוח משלים. צריך שאתה אדוני ואת גברתי תיקחו חלק פעיל בשימור ותחזוקת הגוף. היו אתם אחראים לגופכם ועתידכם.


שימו לב לנקודות הבאות. להן החשיבות המכרעת:

  • אם אתם מעשנים, הפסיקו. תהיה לכך ההשפעה הטובה ביותר על בריאותכם, יותר מכל צעד / שינוי אחר שתעשו.
  • התמודדו עם המתח (Stress) האוכל את כולנו מבפנים.
  • איכלו נכון. המשימה אינה דורשת כל השקעה כספית נוספת, לעיתים אפילו יש בה מהחיסכון. עליכם רק לעשות קצת סדר ולהקדים מחשבה לארוחה.
  • פעילות גופנית. כל כך הרבה נאמר לזכות חשיבות הפעילות. רק נקודה אחת אין אנו שומעים מספיק: כמה זה כייף!
  • אינטראקציה חברתית: כבו את הטלוויזיה ונהלו שיחה במקום. ארחו חברים למפגש חברתי ולא לצפייה במשחק כדורגל. תרמו מזמנכם וממרצכם, הפעילו וגרו את מוחכם.

קראו עוד על הפסקת עישון (הבטחה אישית – זה לא ישעמם אתכם, אבל בהחלט יכול להציל אתכם).

קראו על לחץ בחיים, מתח נפשי (stress) ודרכים פשוטות להתמודד איתם.

אני ממליץ לקרוא גם על תזונה נכונה – "אין זה אומר לוותר על אוכל אלא …"

ואיך אפשר בלי פעילות גופנית – לחצו וקראו על גמישות, תרגילי כוח, פעילות אירובית ועוד.

אורח חיים בריא – זה גם להיות חברותי ולא רק דרך הגדלת החברים שלכם בפייסבוק.

אז מה אני ממליץ?

להתחיל בקריאה של המידע המקוצר והמשעשע ואז להתחיל ליישם. התרומה של כל המאמרים הקצרצרים לבריאותכם אינה מוטלת בספק. אך בניגוד לתרופות המקובלות, אלו הדורשות מרשם, לאלו שלנו יש מגבלה: הן אינן מרפאות או מחסנות, אי אפשר להתמיד בצריכתן שבועיים ולחשוב שמיגרנו המחלה. יעילותן הכל-כך גבוהה נשמרת רק כאשר מיישמים אותן לאורך זמן – וזוכים באורח חיים בריא.